.....?

Monday, August 08, 2005

Äntligen en liten updatering på svenska för hannus.....

Tjena, nu är det alltså dags för en updatering på svenska, Hannus har pressat på mig sen början av juni och nu satte jag mig äntligen ner! Jah Svenska eller skandinaviska denna gången eftersom jag har glömt ganska mycket under sommaren! Planer om att läsa massor av svenska böcker o träna tappades nån stans på vägen och jag har klarat hela trettio sidor i Gatans Barn vilken jag började läsa under påsklovet by the way:) Alltså jag har helt enkelt bara jobbat, slappat o festat i sommar! En sak har jag gjort.. jag har lyssnat på Lars Winnerbäck och så klart Gunilla varje kväll...!
Jag jobbar på en ingenjörs kontor och trivs jätte bra på jobbet. Jag har säkert lärt mer nyttiga saker för arbetslivet under sommaren än på hela första året på universitet så jag kommer säkert vara en expert på Auto-Cad när jag kommer till baka (ahh kannske inte.. men bättre iaf;)
I början av sommaren hadde vi skit väder! Vi pratar om 6°C och moln varje dag, sen började det regna i 3 veckor.. underbart!!! Men i mitten av juli kom solen äntligen hit upp till norra Island och har stannat mer eller mindre sen dess.
Även om jag har glömt hur det känns att ha träningsverk så var jag ganska duktig i början av sommaren och klarade mig upp 5 bergtoppar:) På den sista började vi “hika” i dimma o ganska regningt väder men när vi kom till toppen kollade vi ner på molnen... det var asfint o vilken värme. På grund av det såg vi ingen anledning att gå ner till dimman på engång o satt det uppe o solade i mer än 1000 m höjd i 4 timmar.. och ni får gissa hur jag såg ut efteråt!!!! PRECIS som en kräfta, så enkelt var det:( Jag skojar inte jag har aldrig brunnit lika illa. Jag kunde inte sova nån ting på natten o dan efter skulle jag ha alla fyra visdomstännerna opererade bort.. outch! (dom varnade mig för att alla fyra på en gång skulle göra ganska ont.. men jag tänkte jätte ont 1 gång eller ganska ont 2 gånger???) Operationen gick bra, fast nu kunde jag inte prata, såg ut som en hamster i ansiktet och en randig kräfta på kroppen med stenhårt skal så jag rörde mig som en robot! Jag måste erkänna att lite roligt måste det ha varit att se mig även om jag tyckte inte det var så trevligt precis då;) Senare på dagen svimmade jag på nån affär.. mina föräldrar bar mig till bilen där jag låg i 4 timmar för att komma hem och behövde spy hela vägen! Ojj jag har alltså mått bättre. Men flytande mat i en vecka och allting var bra igen.
Veckan efter solbrännan hörde jag en varning på radion om att man borde vara försiktig i solen så högt uppe eftersom ozonlagern över island är otroligt tunn precis nu! Japp.. det var bra att höra efteråt..vúbbs! Men det måste ju låta som jag är asbrun o fin nu.. men NEJ.. vackra bruna färgen kunde jag skala bort som en appelsin.. så nu ser jag ut som en giraf med en hudsjukdom.. väldigt snyggt!
Helgen efter var jag på världens rolagasta festival, konstant fest från Fredag till Måndag. Jag tror jag har aldrig havt lika trevlig helg. Äkte dit med 3 kompisar och massor av andra från min gamla klass var där. Vi satte upp ett 49 år gammalt telt vilket är stort och perfekt för att vara många o festa i. Det värsta är att även om vi inte är äldre så tolde vi inte 3 dagars fest, men vi har alla varit sjuka hela veckan efter. Det är faktiskt inget fest-form, jag måste nog börja ladda innan lundaliv tar över!!
Hildur från Färöerna, från skolan i Norge, ska komma o hälsa på mig veckan innan jag kommer till Lund, kommer bli riktigt trevligt, men jag har inte sett henne sen i mars när hon flytte från Köpenhamn. I fall nån annan vill komma o hälsa på samtidigt eftersom vi ska ju åka runt lite o kolla på isl turist ställen o.fl och där finns plats i bilen, och så klart ska vi kolla på Reykjavik´s nattliv, då är det bara höra av er o boka biljett den 23. aug:)
Och ännu mer bra nyheter, Elva kom in på läkareutbildningen i Köpenhamn så hon kommer vara på andra sidan av bron:) Det innebär massor av danmarks fester med Elva nästa 5 åren!
Men nu är det dags för jobb igen sen blir det Trivial-träffelse-kväll med några kompisar i kväll.
Jag kommer tillbaka till Lund Måndagen den 29 augusti, asladdat o pigg (pik.. inte säker) för höstens fester;)
Ses snart, Maggan

5 Comments:

  • At 9:51 AM, Blogger ...The eyes of the world said…

    JUUUBIII...nu forstår vi alle hvad du skriver om ;-)

     
  • At 4:06 AM, Anonymous Anonymous said…

    If you are alone, call this number 800-211-9293. Connect with Real Singles from your local area instantly for only $0.99/min with a $4.99 connection fee. A true Match is only one phone call away 800-211-9293. Meet people with common interests and desires now. Check it out. 800-211-9293

     
  • At 8:19 AM, Anonymous Anonymous said…

    kom nu, mads, du kan fanme ikke forstå svensk. men, i hvert faldt, godt at høre noget fra dig, margret!

    /vijay

     
  • At 1:10 AM, Blogger Margret Silja said…

    Fyfan VJ va duktig du har blivit på danska!!! Din danska är säkert bättre än min svenska. Men tråkigt att du ska flytta därifrån och vi har inte ens träffats än, men men.. du kommer nog o hälsar på nån dag;)

     
  • At 3:11 AM, Anonymous Anonymous said…

    maggi, kul att läsa om din sommar, som sagt. har du inga bilder på när du va utklädd till kräfta? vill se! eller nä, mest av allt vill jag nog se dig i lundd.
    puss och kram marie

     

Post a Comment

<< Home